تمدن و برق

داریوش, تمدن و برق موضوعات اصلی این وبلاگ است

تمدن و برق

داریوش, تمدن و برق موضوعات اصلی این وبلاگ است

"جیمزباند" جاسوسی که ‪ ۷۷‬ساله شد

"جیمزباند" جاسوسی که ‪ ۷۷‬ساله شد

شخصیت "جیمزباند" سینما همراه با "شون کانری" بازیگر اسکاتلندی ایفاگر نخستین مامور و جاسوس " ‪ ۷۷ ، "۰۰۷‬ساله شد. تاریخچه سینمای حادثه‌ای و به ویژه گونه فیلم‌های جاسوسی با شخصیت "جیمز باند" جاسوس انگلیسی که معرف شخصیت مداخله جویانه این کشور در نقاط مختلف جهان است، گره خورده است.

شخصیت باند از ابتدا در دهه ‪ ۵۰‬و با آغاز جنگ سرد در سینما شکل گرفت و " شون کانری " بازیگر اسکاتلندی با این شخصیت سینمایی شهرت یافت. شون کانری، چهارم شهریورماه سال ‪ ۱۹۳۰‬در اسکاتلند متولد شد و در سیزده سالگی مدرسه را رها کرد و پس از مدتی به کار روی کشتی مشغول شد. کانری تا مدت‌ها کارهای کوچک و مختلفی را انجام می‌داد که جلا دادن تابوت از جمله این مشاغل است.شون کانری در نوجوانی پرورش اندام را دنبال کرد و موفقیت‌های چشمگیری در این رشته به دست آورد، و به خاطر فیزیک و اندام مناسبش سال‌ها به عنوان مدل فعالیت داشت. در طی این سال‌ها کانری علاقه مند به بازیگری شد و شرکت او در تعدادی از سریال‌های تلویزیونی در بی‌بی‌سی راه او را به دنیای سینما باز کرد. او سالها در نقش‌های فرعی بازی می‌کرد و انتخاب او به عنوان نخستین بازیگر نقش جیمز باند باعث به شهرت رسیدن او شد. کانری با بسیاری از کارگردانان مطرح سینما از جمله آلفرد هیچکاک، جان هیوستون، استیون اسپیلبرگ و برایان دی پالما همکاری کرده است. این بازیگر علاوه بر حضور در فیلم‌های جیمزباندی چون" دکتر نو" ، "از روسیه همراه با عشق"، "پنجه طلایی"، "تاندریال"، "زندگی فقط برای دوبار"،" هرگز برای یکبار هم نگو" به همراه آثار مطرحی نظیر "مردی که می‌خواست سلطان باشد"، "نام گل سرخ"، "تسخیر ناپذیرها"و "شکار اکتبر سرخ" ایفای نقش کرده است.

شون کانری همچنین جوایز مختلفی در رشته بازیگری به دست آورده که مهمترین آنها اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل برای فیلم تسخیر ناپذیر ها است.

شخصیت کانری همواره به عنوان نماد سازمان‌های جاسوسی غرب و به ویژه انگلیس در کشورهای دیگر بوده و بزرگنمایی‌هایی که جیمز باند در فیلم هایش از تکنولوژی‌های بعضا دروغین غرب ارایه می‌کرد، نمایانگر میزان علاقه مندی سیاست مداران غربی به کارهای جاسوسی و تلقین نوعی ضعف به طرف‌های مقابل بوده است

نظرات 1 + ارسال نظر
behshad ( Booter)yahoo 8 Final پنج‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:01 http://www.booter-rasht.blogsky.com

salam dost aziz va jadid man khob hasty
wblaget khob bood va jaleb tonesty be man ham sar bezan az barname ham estfadeh kon va be dostat moarefy kon
moafagh bashy
behshad
bye

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد